Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2012

Ντροπή... άξιζε όσκαρ!



Πάντα με ενθουσιάζουν ταινίες που έχουν ως θέμα τις ανθρώπινες σχέσεις στην εποχή μας. Ταινίες που δείχνουν την αληθινή πλευρά του μοντέρνου τρόπου ζωής. Ταινίες που δε κρύβουν τους προβληματισμούς, την μοναξιά και τα καθημερινά προβλήματα που έχει ο καθένας. Μία από αυτού του είδους τις ταινίες είναι και το Shame. Είχα καιρό να δω αντίστοιχη ταινία. Τελευταία θυμάμαι το Εξ Επαφής.
Οι ερμηνείες ήταν εξαιρετικές. Ο Μάικλ Φασμπέντερ απέδειξε πως ήρθε για να μείνει στο κινηματογραφικό στερέωμα. Είχε τραβήξει την προσοχή μου από το X-men: First class. Στη συγκεκριμένη ταινία όμως υποδύθηκε εξαιρετικά έναν άνθρωπο που σε πολλά σημεία μοιάζουμε, μ' αποτέλεσμα να βρω τον ρόλο αρκετά οικείο και να δεθώ αρκετά με τον ήρωα.
Οι διάλογοι λιτοί κι έξυπνοι. Μέσα από τα λόγια ανακαλύπτεις τον χαρακτήρα του καθενός. Ο εγωισμός υπερέχει κι είναι αυτός που σε οδηγεί σε αδιέξοδα και μοναξιά... ακόμα και στον θάνατο. Με τον εγωισμό έχουμε φτάσει στο σημείο να μη μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τον συνάνθρωπό μας κι έτσι αναγκαζόμαστε να καταφεύγουμε στο σεξ για να αποφύγουμε την ανθρώπινη σήψη (όπως έλεγαν οι Στέρεο Νόβα).
Πολλές φορές μπορεί κάποιος να είναι επαγγελματικά πετυχημένος, να είναι εμφανίσιμος, να έχει κατακτήσεις αλλά μέσα του να νιώθει κενός. Να μην ικανοποιείται με τίποτα και να ζει πάντα στη μελαγχολία και τις τάσεις ηδονοβλεψίας που μας προσφέρει η σύγχρονη κοινωνία των μεγαλουπόλεων. Την αναπόφευκτη μοναξιά του παρόντος...
Η μουσική της ταινίας εξαιρετική. Ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα στη σκηνή που ακούγεται στο βάθος το Let get lost του αγαπημένου μου τζαζίστα Chet Baker και η ερμηνεία του "New York New York" από την υπέροχη Carey Mulligan.
Το σενάριο ήταν λιτό και πλούσιο σε μηνύματα και στοιχεία που συναντάμε κι εμείς στην καθημερινότητά μας. Δεν ήθελε να κουράσει το κοινό κι αυτό δείχνει ένα σεβασμό του σκηνοθέτη προς τους θεατές.
Η ταινία άξιζε κάποια όσκαρ. Σίγουρα για τις ερμηνείες που ήταν εξαιρετικές... Κρίμα που υπάρχει ακόμα συντηρητισμός στην τέχνη. Αλλά και από την άλλη δε χρειάζεται να πάρει μία ταινία το όσκαρ για να επιβεβαιωθεί (όπως η Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού).
Αν αξίζει να δείτε την ταινία;
Πρέπει να την δείτε!
Βαθμολογία: 9/10

9 σχόλια:

  1. Ελα ρε, εχει κ μουσικη απο Chet Baker; Mη μου πεις οτι εχει κ Bill Evans; Ειναι στα υποψην. Φιλε, ειδα πριν λιγο καιρο το Blue Valentine. Ρεαλιστικοτατο story διχως κλισε ευκολιες κ εξαιρετικο παιξιμο απ' τους πρωταγωνιστες.

    Δημήτρης Στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι ρε συ... Αν την δεις την ταινία θα σου κάνει εντύπωση η σκηνή με τον Chet να ακούγεται στο βάθος. Θέλω να το δω το Blue Valentine. Έχω ακούσει καλά σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η μεγαλυτερη φετινη απογοητευση ηταν το Descandants του Clooney κατ' εμε. Γενικως, τρεφω 1 αντιπαθεια ως προς τις υποκριτικες του ικανοτητες. Σαν σκηνοθετης ειναι πιο αξιολογος. Αν δεν το 'χεις δει, πολυ απλα μη σπαταλησεις το χρονο σου, διοτι ειναι κ σχετικα μεγαλο σε διαρκεια...

    Δημήτρης Στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λόγω κρίσης έχω πάει σε συγκεκριμένες ταινίες γνωρίζοντας πως δε θα με απογοητεύσουν. Οπότε μέχρι στιγμές δεν έχω δει κάτι κακό φέτος. Όμως έχω δει καπάκι δύο εξαιρετικές ταινίες στο σινεμά. Μία είναι το Shame και η άλλη είναι το The artist? Τι ακολουθεί άραγε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειδα προσφατα κ εγω το The Artist. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΙΞΙΜΟ απ' τον πρωταγωνιστη, πολυ καλοι κ οι υπολοιποι, ειδικα στον Goodman εχω αδυναμια απ' το Big Lebovski. Eιναι υπερ-cult φυσιογνωμια! Σκηνοθετικα το βρηκα αρκετα επηρεασμενο απ' το Citizen Kane. Iσως να ηταν κατι σαν φορος τιμης...

    Δημήτρης Στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πράγματι ο Goodman είναι εξαιρετική φιγούρα. Δεύτερος σε ρόλους αλλά πρώτος στη καρδιά μας. Δεν έχω δει τον Πολίτη Κέιν αλλά έχω δει το Γιόγιο (Le petite clown) που μου θύμισε αρκετά το The Artist. Οπότε σίγουρα η ταινία έχει επηρεαστεί από άλλες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. απο την περιγραφή...θα έχει πολύ ενδιαφέρον η ταινία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κατ΄εμέ η διδικασία πριν και κατά την απονομή των όσκαρ είναι ύποπτη-προσχεδιασμένη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κι εγώ αυτό πιστεύω. Γι' αυτό κι έχουν χάσει την αίγλη τους. Πλέον τα όσκαρ περνάνε αθόρυβα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή