Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Τα μυστικά της Τήνου φανερώνονται...


Όταν κάποιος έχει μεράκι για δουλειά και παράλληλα αγαπάει τον τόπο του, μπορεί να καταφέρει σπουδαία πράγματα. Από την άλλη, ως τοπικιστής που είμαι, αναγνωρίζω κι εκτιμώ την αγάπη φίλων μου, που έχουν για τον τόπο τους. Ένας απ' αυτούς, ο Κωστής Αθηναίος, αγαπάει τόσο πολύ το νησί του, την Τήνο που το απέδειξε δημιουργώντας μία σελίδα, στην οποία αναφέρονται όλες οι πληροφορίες για τον τόπο του (την σελίδα μπορείτε να την δείτε εδώ).
Αν και Χιώτης, μπορώ να ομολογήσω πως η Τήνος είναι το δεύτερο αγαπημένο μου νησί. Μέχρι πρόσφατα ήταν η Άνδρος αλλά από τότε που μου αποκαλύφθηκαν τα υπέροχα χωριά της, η Τήνος κέρδισε επάξια την πρώτη θέση. 
Η Τήνος είναι ένα αρκετά παρεξηγημένο νησί. Πολύ κόσμος τη συσχετίζει με την Παναγιά της Τήνου. Αυτήν την εντύπωση είχα κι εγώ. Η αλήθεια είναι πως η Χώρα του νησιού, δεν έχει κάτι ιδιαίτερο. Σου φαίνεται αδιάφορη από το κατάστρωμα του πλοίου. Δε γνωρίζω αν αυτό είναι εσκεμμένο ή έχει συμβεί κατά λάθος. Κατά βάθος πιστεύω πως η αδιάφορη όψη της Χώρας του νησιού λειτουργεί σαν καμουφλάζ, που προσπαθεί να κρύψει (πετυχημένα) την ομορφιά της ενδοχώρας. Σαν να προσπαθεί να προστατεύσει τη μαγεία των χωριών και την άγρια όψη της υπαίθρου. Κρατάει έτσι έναν αυθεντικό χαρακτήρα στον τόπο και δεν τον μετατρέπει σε εύκολο τουριστικό προορισμό. Προτιμάει να αποκαλυφθεί μόνο σ' αυτούς που αποφασίζουν να κατέβουν από το πλοίο και τολμούν να ξεχυθούν έξω από την πόλη. Τότε ξεκινάει όλη η μαγεία. 
Αγαπημένο μου χωριό στην Τήνο, είναι ο Πύργος, όμως ενθουσιάστηκα πολύ και με την Καρδιανή, την Κώμη, την Αγάπη, τον Βώλαξ, τον Πάνορμο. Με τον φίλο μου τον Γιάννη τον Βιδάλη ανέβηκα μέχρι την κορυφή του Εξώμβουργο κι εντυπωσιάστηκα με τη θέα από κει ψηλά. Κολύμπησα σε όμορφες παραλίες όπως αυτή της Κολυμπήθρας. Επισκέφθηκα αξιόλογα μουσεία όπως της Μαρμαροτεχνίας στον Πύργο μαζί με τον αδελφικό μου φίλο Δημήτρη Κιλκή, ο οποίος από την μεριά του αγαπάει, σέβεται κι αναδεικνύει τον τόπο του μέσα από το μεράκι που έχει στην μαρμαρογλυπτική. Έζησα όμορφα παραδοσιακά πανηγύρια όπως αυτό του Άι Γιάννη, κάθε τέλος του Αυγούστου. Διασκέδασα στον ιστορικό Κάκτο και στον Κουρσάρο. Και φυσικά το φημισμένο πλέον φεστιβάλ τζαζ μουσικής που διοργανώνεται στην Χώρα.
Όλες αυτές οι εικόνες που απέκτησα από τις επισκέψεις μου στην Τήνο, τις συναντώ πάλι μέσα από το όμορφο site του Κωστή. 
Αξίζει να το επισκεφθείτε.
Να ξέρετε όμως πως η Τήνος κρατάει καλά τα μυστικά της. Ο Κωστής σας δίνει απλά μία γεύση για να σας τσιγκλίσει και να σας αναγκάσει να συμπεριλάβετε την Τήνο στους επόμενους καλοκαιρινούς προορισμούς σας. 

2 σχόλια:

  1. Εχω ακούσει πολλά καλά για την Τήνο όμως όπως πολλοί γνωρίζω μόνο την Παναγιά και το λιμάνι της!
    Ευκαιρία να τη γνωρίσουμε καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή