Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

Η Δήμητρα στο "Κ" της Καθημερινής


Δήμητρα Σκανδάλη,
26 ετών, Αργυροχρυσοχόος - ποιήτρια

Μεγάλωσε στον Πειραιά, με πατέρα καπετάνιο και μητέρα βοηθό σε εργαστήριο κατασκευής μπιμπελό. Η Χίος ήταν πάντα τόπος των διακοπών της. Παράλληλα με τις σπουδές της στην γαλλική φιλολογία, σπούδασε την τέχνη του κοσμήματος. "Το κόσμημα με τράβηξε γιατί το νιώθω ένα με το σώμα. Πιστεύω ότι συμπληρώνει την προσωπικότητα κάθε ανθρώπου. Μου αρέσει να δίνω μορφή στα μέταλλα, να προσθέτω λίθους και, μπλέκοντας υλικά, να δημιουργώ αυτά που δημιουργεί η φαντασία μου", λέει.
Το καλοκαίρι του 2010, στη διάρκεια των διακοπών της στη Χίο, γνώρισε δύο συναδέλφους της που χρειάζονταν βοηθό. Ξεκίνησε να δουλεύει μαζί τους. "Για το καλοκαίρι" είχε πει. Ήρθε, όμως, το επόμενο καλοκαίρι και η Δήμητρα ήταν ακόμη στο νησί.
Ένα ηλιόλουστο πρωινό, καθώς περπατούσε στον εμπορικό πεζόδρομο της Απλωταριάς, πρόσεξε ένα άδειο μαγαζάκι. Ήταν ένα παλιό ρολογάδικο. Το θυμόταν από μικρή. Πήγαινε με τον παππού της. "Χωρίς δεύτερη σκέψη, το νοίκιασα με τις οικονομίες μου κι έστησα το δικό μου μαγαζί. Στην αρχή μου έλειπαν ο Πειραιάς, οι φίλοι μου, οι βόλτες μας. Γρήγορα ισορρόπησα, όμως, όταν γνώρισα δραστήριους Χιώτες που πάντα κάτι σκαρφίζονται για να μην πλήττουν. Νέοι φίλοι ήρθαν - κι έρχονται -  από εκεί που δεν το περιμένεις. Όσο για τους παλιούς; Το καλοκαίρι είναι πάντα μία καλή αφορμή για επίσκεψη".
Τα κοσμήματα που δημιουργεί έχουν ανταπόκριση στην τοπική κοινωνία και, επιπλέον, πέρυσι εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο "Χειρο-ποιήματα Νεανικής Απερισκεψίας (εκδόσεις Γαβριηλίδης). "Ναι, ήταν ριψοκίνδυνο να ξεκινήσω επιχείρηση μέσα στην κρίση. Αλλά όλη η ζωή είναι ένα ρίσκο. Μπορώ και βγάζω ένα μεροκάματο και καλύπτω τα λιγοστά έξοδά μου. Τουλάχιστον δεν μπαίνω μέσα..." λέει η Δήμητρα. Τα περισσότερα έσοδα μέχρι σήμερα προέρχονται από επισκευές των κοσμημάτων που της φέρνουν οι κυρίες του νησιού. "Κάθονται και, καθώς με περιμένουν να τελειώσω, μου διηγούνται ιστορίες από τα παλιά...". Η ζωή της εδώ την έχει αλλάξει. "Πλέον ζω απλά. Η Αθήνα δημιουργεί ανάγκες που ουσιαστικά δεν υπάρχουν".


"Κ" της Κυριακάτικης Καθημερινής
Τεύχος 472
σελ. 28
Κείμενο-Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή
17 Ιουνίου 2012

Το ιστολόγιο της Δήμητρας με την χειροποίητη δουλειά της: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου